אלה תאונות הדרכים הכי מסוכנות

אמנם אין שתי תאונות דרכים זהות, אבל חלקן קטלניות יותר מאחרות. גורמים מסוימים קובעים את החומרה: מהירות הפגיעה, דגמי הרכבים המעורבים, האם הנוסעים חגרו חגורות בטיחות או לא, זווית הפגיעה וכו'.

אם תבינו מהן התאונות הכי מסוכנות, אולי זה יעזור לכם להגן על עצמכם יותר טוב בעתיד, באמצעות שינוי בהרגלי הנהיגה שלכם או על ידי ביטוח רכב מקיף יותר. להלן רשימה של חמש תאונות הדרכים המסוכנות ביותר.

התנגשות מאחור

ממבט ראשון, תאונות מאחור אולי לא נראות מסוכנות כל כך, מכיוון שבדרך כלל הן בסך הכול גורמות לכיפוף הפגוש. עם זאת, תאונות אלה עלולות לגרום לנזק ארוך טווח לצוואר ולעמוד השדרה, כמו גם לכאבים כרוניים. צליפת שוט היא, ללא ספק, הפציעה השכיחה ביותר הנגרמת על ידי תאונת דרכים מאחור.

הדרך הטובה ביותר להימנע מפגיעה מאחור, היא להיות מודעים למה שקורה מאחורי הרכב שלכם. ודאו שהמראות האחוריות שלכם מכוונות.

התנגשות חזיתית

תאונות חזיתיות עלולות לגרום לפציעות חמורות ואף למוות. השפעת ההתנגשות גבוהה באופן דרמטי, לעומת התנגשות מאחור, בשל המהירות המשולבת של כלי הרכב המעורבים. אם שני כלי הרכב נוסעים במהירות של 60 קמ"ש בזמן ההתנגשות, אז מהירות הפגיעה היא 120 קמ"ש.

התנגשויות חזיתיות הן כל כך קטלניות, למעשה, שהן גורמות לכ-10% מכלל ההרוגים בתאונות. תחגרו תמיד את חגורת הבטיחות ותוודאו שכרית האוויר מופעלת ומתפקדת כראוי.

תאונת התהפכות

תאונות התהפכות גורמים לאחוז דומה של הרוגים כמו התנגשות חזיתית. חשוב לציין, כי רכבים מסוימים נוטים יותר להתהפך במקרה של התנגשות מאחרים, כגון רכבי שטח ומשאיות כבדות.

למרבה הצער, אמצעי בטיחות לרכב אינם עושים הרבה כדי להגן על נפגעי תאונות במקרה של התהפכות, שכן הנוסעים מושלכים למספר כיוונים ואף יכולים להיזרק מתוך הרכב. כדאי לרכוש רכב עם דירוג בטיחות התהפכות גבוה.

התנגשות צדדית

שלא כמו הפגושים הקדמיים והאחוריים, הצד של הרכב אינו מציע הרבה הגנה. מסיבה זו, התנגשויות צדדיות מהוות 21% מכלל ההרוגים הקשורים לתאונות דרכים. תאונות אלה מתרחשות לרוב בצמתים, בחניונים ובכבישים מהירים, או בכבישים אחרים עם תנועה גבוהה.

בכל שנה שחולפת, יותר יצרני רכב ומשאיות מתקינים כריות אוויר צידיות בדלתות, כדי להפחית מקרי מוות מתאונות צדדיות. תקפידו לבדוק את אמצעי הבטיחות ברכב לפני ביצוע רכישה.

התרסקות בחפצים

הסוג הקטלני ביותר של תאונת דרכים, הוא כאשר רכב סוטה מהכביש ומתנגש בחפץ אחר, כמו עמוד תאורה, עמוד חשמל, רמזור או מעקה בטיחות. תאונות אלו מהוות 32% מכלל תאונות הדרכים הקטלניות.

הגורמים העיקריים לתאונות כאלה הן מזג אוויר סוער, נהיגה מוסחת, הירדמות על ההגה ונהיגה בשכרות כמובן. הדרך הטובה ביותר למנוע תאונת דרכים (מכל סוג) היא תמיד להיות ערניים לסביבתכם, לעולם לא לשתות ולנהוג, ולהפסיק לנהוג אם אתם מרגישים מנומנמים.

נהנתם מהכתבה? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות שאולי תאהבו

רעיונות להפקת אירוע יום הולדת מיוחדת עם קונספט

רעיונות להפקת אירוע יום הולדת מיוחדת עם קונספט

יום הולדת על הפרק, ובין אם מדובר בבן משפחה יקר…
איך לבחור חברת הדפסות איכותית?

איך לבחור חברת הדפסות איכותית?

חברות הדפסה יש לא מעט, אך האם כולן מציעות איכות…
מגמות עיצוב לחדרי אמבטיה: ארונות אמבטיה ומעבר לכך

מגמות עיצוב לחדרי אמבטיה: ארונות אמבטיה ומעבר לכך

חדר האמבטיה המודרני התפתח מעבר לתפקידו המסורתי, והפך לנווה מדבר…
ניתוחים פלסטיים נפוצים לפני אירוע חשוב

ניתוחים פלסטיים נפוצים לפני אירוע חשוב

עם עליית המדיה החברתית והרצון להיראות במיטבנו, אין זה מפתיע…