האם ברידג' מועדף על בני הגיל השלישי?

כולנו שמענו על משחק הברידג' וכולנו פחות או יותר מבינים שמדובר במשחק קלפים, אבל מה שלא כולם יודעים, זה איך משחקים ומהם היתרונות הרבים של המשחק.

וברגע שנכנסים לפרטים ומבינים את המהות של משחק הברידג', ניתן גם להבין למה מדובר במשחק שהוא כה אהוב על בני הגיל השלישי (וביניהם גם מפורסמים כמו: מרגרט תאצ'ר ווינסטון צ'רצ'יל) – למעשה, גם בני גילאים אחרים, אשר ימצאו את הזמן להתעמק בחוקי המשחק יכולים להתאהב בו.

אז מה מיוחד במשחק הברידג'?

מדובר במשחק קלפים המהווה כמשחק חשיבה, אשר מתבסס על לקיחת קלפים. הניקוד של הברידג' תלוי בערכם של הקלפים אשר נמצאים ביד של השחקן.

חלוקת הניקוד מתבצעת ב-2 שיטות עיקריות הראשונה היא זוגות – שהיא השיטה הנפוצה יותר, בה משחקים 4 שחקנים המחולקים ל-2 זוגות (המכונים מזרח – מערב וצפון – דרום) והשנייה היא קבוצות (כאשר, כל 2 זוגות מרכיבים קבוצה בת 4 שחקנים).

כל אחד מהשחקנים מקבל 13 קלפים , כאשר בתום החלוקה, כל אחד מהשחקנים אמור להכריז על מספר לקיחות קלפים עליו הוא רוצה להתחייב (סוג של חוזה) – מספר הלקיחות נקבע על פי הזוג בו השחקן אשר התחייבת על מספר הלקיחות הגבוה.

בשלב הבא, מתחילים לשחק עם כיוון השעון, כאשר כל שחקן יכול להכריז שהוא לא מעוניין להכריז, שהוא כן מעוניין להכריז, או שהוא מעוניין להכריז על כפל כפליים.

במידה ושאר השחקנים לא מאמינים שהשחקן שהכריז יכול לעמוד בהתחייבות שלו, הם יכולים להכריז על "כפל" מה שיכפיל את הניקוד אותם יקבלו השחקנים מהזוג השני במידה והשחקן שהתחייב לא יצליח לעמוד באותה ההתחייבות.

השלב הבא של המשחק, הוא שלב הביצוע, אשר מורכב מ-13 לקיחות.

כל אחד מהשחקנים מניח קלף על השולחן ומי שהניח את הקלף החזק ביותר הוא הזוכה והוא זה שגם יתחיל את הלקיחה הבאה.

כמובן, שבכדי להבין בצורה מעמיקה יותר את משחק הברידג', את אופן חלוקת התפקידים בין המשתתפים, את הכללים וכמובן, גם להכיר באופן ישיר את החוויה אותה הוא טומן בחובו (מדובר במשחק אשר מבוסס בעיקר על מזל, אך משלב גם אלמנט של חשיבה), חשוב ללמוד ולהתנסות בו תחילה.

יש לא מעט חוגים למתחילים, בינוניים ומתקדמים, בהם ניתן ללמוד את רזי המשחק ולהתקדם ולהשתפר בו – רבים ממרכזי דיור מוגן אף מציעים חוגים הסובבים סביב המשחק וגם מפעילים טורנירים ותחרויות.

לצפייה באיך משחקים במשחק הברידג' צפו בסרטון:

היתרונות של ברידג' עבור בני הגיל השלישי

משחק הברידג' הוא לא רק מאתגר, חווייתי ומהנה הוא גם טומן בחובו קשת רחבה של יתרונות עבור בני הגיל השלישי ובין היתר:  הוא תורם לשיפור הזיכרון, שיפור יכולת פתרון בעיות ושיפור כישורים קוגניטיביים אחרים.

המשחק תופס זמן רב בחיים של בני הגיל השלישי, מה שמשכיח מהם תחושות כמו, עצבות ודיכאון ומחזק אצלם את תחושת המסוגלות – ובעקיפין גם מעלה את שמחת החיים בצורה ניכרת.

מדובר במשחק חברתי, אשר כולל לפחות 4 שחקנים, כך שהמשחק גם תורם לחיי חברה פעילים ולחיזוק קשרי החברות בין השחקנים.

יש מחקרים אשר מצאו כי משחק הברידג' מסייע בחיזוק המערכת החיסונית – כך שהוא טומן בחובו גם תועלות בריאותיות כאלו ואחרות.

כאמור, כאשר יש כל כך הרבה יתרונות למשחק הברידג' ויש לא מעט אנשים בגיל השלישי שמרגע שהם גילו את נפלאות הברידג', הם מדווחים ממש על עלייה ברמת החיים,

אז הם יוכלו ללמוד ברידג' ולהתנסות במשחק הזה שבטוח לא מזיק (וכאמור, הרוב מוצאים שזה אף מאוד מועיל)..

נהנתם מהכתבה? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות שאולי תאהבו

רעיונות להפקת אירוע יום הולדת מיוחדת עם קונספט

רעיונות להפקת אירוע יום הולדת מיוחדת עם קונספט

יום הולדת על הפרק, ובין אם מדובר בבן משפחה יקר…
איך לבחור חברת הדפסות איכותית?

איך לבחור חברת הדפסות איכותית?

חברות הדפסה יש לא מעט, אך האם כולן מציעות איכות…
מגמות עיצוב לחדרי אמבטיה: ארונות אמבטיה ומעבר לכך

מגמות עיצוב לחדרי אמבטיה: ארונות אמבטיה ומעבר לכך

חדר האמבטיה המודרני התפתח מעבר לתפקידו המסורתי, והפך לנווה מדבר…
ניתוחים פלסטיים נפוצים לפני אירוע חשוב

ניתוחים פלסטיים נפוצים לפני אירוע חשוב

עם עליית המדיה החברתית והרצון להיראות במיטבנו, אין זה מפתיע…