מוסיקה קלאסית – מוסיקה שכל אחד יכול לאהוב

בדרך כלל כשמדברים על מוסיקה קלאסית, נהוג לחשוב שמעטים אוהבים אותה והיא אינה כל כך פופולרית כמו מוזיקת פופ ורוק עכשווית. אפשר לחשוב על הרבה סיבות לכך ואחת מהן היא בגלל שמוסיקה קלאסית היא באמת סגנון ותיק מאוד ובדרך כלל אנחנו מדמיינים את סבא וסבתא שלנו כשאנחנו מעלים לראש את הסגנון הזה. אך לא כך המצב במציאות, שבה לא רק מבוגרים אוהבים מוסיקה קלאסית אלא גם הרבה מאוד צעירים שבשבילם מוסיקה קלאסית אינה נגמרת בקניית גיטרה קלאסית לקומזיצים בחנות כלי נגינה, אלא הקשבה למיטב היצירות של גדולי המלחינים הקלאסיים בהיסטוריה.

מוסיקה קלאסית, מהי בעצם?

למעשה, המושג מוסיקה קלאסית מתייחס למוסיקה שהתפתחה בתקופת ימי הביניים ועד העת החדשה, באירופה. לעומת מוסיקת פופ, מוזיקה קלאסית נחשבת שונה – היא נחשבת אמנותית יותר, מורכבת. ההלחנה שלה אינה נועגה רק להנעים את אוזנו של המאזין הממוצע, אלא לגרום לו לחשוב, להרגיש, לעבור איזשהו מסע חווייתי. אך אם נדבר על מוסיקה קלאסית כמו שהרוב מתייחסים אליה – מוצרט, בטהובן וכו', אז מדובר על מוסיקה שהתפתחה במחצית השנייה של המאה ה-18, תקופה שלה קראו "התקופה הקלאסית".

מוסיקה קלאסית – המלחינים הגדולים

רבים הם המלחינים הגדולים במוסיקה הקלאסית, חלקם מוכרים לכולם ומאוד פופולאריים וחלקם האחר מוכר רק לאנשים שאוהבים מאוד מוסיקה קלאסית. בין המלחינים יש את לודוויג ואן בטהובן שחי בין השנים 1827 – 1770. בטהובן למרבה האירוניה, התחרש בחצי השני של חייו ודווקא בתקופה זו הוא כתב את מירב היצירות הגאוניות שלו, שהיו מהפכניות מאוד בתקופתו. בטהובן ללא ספק היה אישיו ואמן מן הגאונים בהיסטוריה האנושית.

עוד אמן גדול במוסיקה הקלאסית הוא המלחין קלוד דביסי, שחי בשנים 1918 – 1862 בצרפת ונחשב בתקופתו למלחין הגדול ביותר בצרפת. הסגנון שלו היה מאופיין בהרבה העזה וחדשנות בתקופה שבה דווקא השמרנות שלטה במוסיקה. את החדשנות וההעזה היה מוציא לפועל על ידי הרמוניות מיוחדות ולא אופייניות וסטייל ייחודי שהיה מאפיין אותו.

מוסיקה קלאסית – מוסיקה שהיא חלק מחיינו

למעשה מוסיקה קלאסית נמצאת בחיינו ביומיום. סדרות וסרטים שאנחנו רואים כל הזמן? שימו לב שלחלק ענק מהסרטים יש פסקול מולחן במיוחד שבדרך כלל מבוסס על מוסיקה קלאסית.
מוסיקה קלאסית היא אקספרסיבית, מרגשת וכל אחד יכול לאהוב אותה, ולא רק אנשים מבוגרים.

נהנתם מהכתבה? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות שאולי תאהבו

רעיונות להפקת אירוע יום הולדת מיוחדת עם קונספט

רעיונות להפקת אירוע יום הולדת מיוחדת עם קונספט

יום הולדת על הפרק, ובין אם מדובר בבן משפחה יקר…
איך לבחור חברת הדפסות איכותית?

איך לבחור חברת הדפסות איכותית?

חברות הדפסה יש לא מעט, אך האם כולן מציעות איכות…
מגמות עיצוב לחדרי אמבטיה: ארונות אמבטיה ומעבר לכך

מגמות עיצוב לחדרי אמבטיה: ארונות אמבטיה ומעבר לכך

חדר האמבטיה המודרני התפתח מעבר לתפקידו המסורתי, והפך לנווה מדבר…
ניתוחים פלסטיים נפוצים לפני אירוע חשוב

ניתוחים פלסטיים נפוצים לפני אירוע חשוב

עם עליית המדיה החברתית והרצון להיראות במיטבנו, אין זה מפתיע…